Berapa banyak yang anda boleh pinjam untuk pinjaman rumah?

Jumlah yang boleh anda pinjam untuk pinjaman perumahan akan memberi kesan kepada jenis harta tanah yang anda kaji, dan juga pinggir bandar yang anda pertimbangkan. Untuk maklumat lanjut Pinjaman Wang Segera , sila hubungi kami sekarang pinjamanwangsegera.net .

Berapa banyak yang anda boleh pinjam untuk pinjaman rumah ditentukan oleh beberapa perkara.

Berikut adalah penjelasan mengenai apa yang mungkin menentukan berapa banyak yang anda boleh pinjam.

Pendapatan dan perbelanjaan

Pendapatan anda adalah panduan yang baik ketika mengetahui berapa banyak anda mampu membayar pinjaman anda setiap bulan. Lihatlah perbelanjaan hidup dan komitmen kewangan anda untuk menilai berapa banyak gaji yang anda tinggalkan untuk menampung pembayaran pinjaman rumah. Anggaran yang baik akan memberi anda keyakinan bahawa anda tidak akan melebih-lebihkan diri anda.

Kalkulator Pembayaran Balik Pinjaman Rumah kami dapat menganggarkan pembayaran anda pada jumlah tertentu dalam jangka masa tertentu. Berapa Banyak Yang Boleh Saya Pinjam? Kalkulator boleh memberi anda anggaran jumlah pinjaman.

Simpanan simpanan

Semakin besar deposit anda, semakin kecil pinjaman anda dan semakin sedikit faedah yang perlu anda bayar. Sebaik-baiknya, anda harus berjimat sebanyak mungkin sebelum membeli rumah. Deposit minimum yang diperlukan adalah 10%, tetapi berhasrat 20% jika boleh. Sekiranya anda meminjam lebih daripada 80% 1 dari nilai harta tanah, anda perlu mengambil Insurans Gadai janji atau Premium Deposit Rendah.

Terdapat beberapa kos pendahuluan lain di luar deposit, termasuk yuran undang-undang, duti setem, kos bergerak dan insurans. Pastikan untuk mengambil kira perkara ini semasa membuat rancangan simpanan.

Menyimpan sejarah dan penilaian kredit

Menyimpan deposit adalah kaedah terbaik untuk menunjukkan bahawa anda akan dapat menguruskan pembayaran balik pinjaman rumah. Tiga bulan atau lebih adalah bukti kemampuan penjimatan yang baik.

Pemberi pinjaman juga akan melihat penilaian kredit anda, yang berdasarkan sejarah pinjaman dan pembayaran balik anda, termasuk seberapa kerap anda membeli kredit. Terdapat beberapa agensi pelaporan kredit yang boleh anda gunakan untuk memeriksa penilaian anda dalam talian.

Sokongan untuk pembeli rumah pertama

Geran Pemilik Rumah Pertama adalah skim kerajaan yang memberikan pembayaran sekali kepada pemilik rumah pertama. Amaun geran, kriteria kelayakan dan butiran pembayaran Geran Pemilik Rumah Pertama semuanya berbeza-beza di antara negeri dan wilayah. Pemberian biasanya dibayar pada masa pembayaran harta tanah kepada pemberi pinjaman rumah anda dan digunakan terus ke pinjaman rumah anda.

Anda boleh membuat semakan dengan pemberi pinjaman perumahan anda semasa membuat permohonan atau anda dapat mengetahui butiran khusus untuk setiap wilayah di laman web Geran Pemilik Rumah Pertama Kerajaan Persekutuan.

Jenis dan panjang pinjaman rumah

Jenis pinjaman rumah dan kadar faedah yang berkaitan akan mempengaruhi daya pinjam anda. Semakin rendah kadar faedah, semakin rendah pembayaran minimum anda. Melunaskan pinjaman anda dalam jangka masa panjang mungkin bermaksud anda boleh meminjam lebih banyak, tetapi akan meningkatkan jumlah faedah yang akan anda bayar pada akhir tempoh pinjaman.

Harga harta tanah

Sebagai sebahagian daripada permohonan pinjaman rumah anda, pemberi pinjaman boleh melakukan penilaian harta tanah untuk menentukan berapa banyak yang mereka bersedia pinjamkan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *